Aanpassing komgrens Sint Lambertusweg

Marjolein Dortmans 15-04-2022
466 keer bekeken {0} reacties

Daar waar je van binnen naar buiten de bebouwde kom gaat, of andersom, is de komgrens. Nu zijn deze met een wegversmalling ingericht. In de visie worden de komgrenzen met een verkeersplateau over de hele breedte van de weg aangeduid.

Om de snelheidsverlaging goed af te dwingen is naast de juiste inrichting van de weg ook een goede overgang van snelheidregime noodzakelijk. 

Huidige komgrenzen

Nadelen:

  • Matige snelheidsverlaging (enkele bajonet/overrijdbare ‘drempel’)
  • Mogelijke blokkering fietsstrook door wachtend autoverkeer
  • Mogelijke snelheidsverhoging bij naderen tegenligger

Voorstel nieuwe komgrenzen

Voordelen

  • Goede snelheidsverlaging (verhoogd plateau)
  • Geen conflictsituaties met fietsers

Nadelen:

  • Trillinghinder/ongemak voor weggebruikers (landbouw/vrachtverkeer)

Afbeeldingen

Cookie-instellingen